icon
چرا فروشندگان نباید از  موتورهای مقایسه قیمت بیش از حد استفاده کنند؟

چرا فروشندگان نباید از  موتورهای مقایسه قیمت بیش از حد استفاده کنند؟

نوشته شده در : 1 سال،5 ماه پیش / آخرین ویرایش : 1 سال،5 ماه پیش
برچسب: نرم افزار پایش قیمت و قیمت گذاری پویا ترند یک , موتورهای مقایسه قیمت ,

موتورهای مقایسه قیمت یا  (PCE) به شما امکان می دهند تا محصولات خود را در یک رقابت قیمتی با سایر فروشندگان وارد کنید. چیزی که PCE‌ها دوست ندارند بدانید، این است که شما در تله رقابت قیمتی‌شان بیوفتید.

تست رایگان نرم افزار

مدتی از آخرین پست ما می گذرد، عمدتاً به دلیل مشغولیات فراوان در توسعه نرم افزار  فرصت ارائه مقاله های جدید محدود می شود. حالا که فرصتی ایجاد شده ، میخواهم  یک قدم به عقب بردارم و اطلاعاتی در مورد یک موضوع محبوب یعنی موتورهای مقایسه قیمت (PCE) به شما بدهم.

موتورهای مقایسه قیمت یا  (PCE):

موتورهای مقایسه قیمت یا  (PCE) به شما امکان می دهند تا محصولات خود را در یک رقابت قیمتی با سایر فروشندگان وارد کنید ، اغلب اگر همه چیز خوب پیش رود و کمترین قیمت را پیشنهاد دهید ، خریداران ، سایت شما را برای خرید انتخاب می کنند. با آنکه فروشندگان بابت هر کلیک و یا خرید به موتورهای مقایسه قیمت هزینه پرداخت می کنند اما ابزاری عالی برای مصرف‌کنندگان هستند. 

چیزی که این ابزارهای فروش هیچ وفت نمی خواهند این است که ، شما نباید دید کلی از جایگاه قیمتی همه محصولات خود در هر لحظه داشته باشید؟  یعنی لیستی از جایگاه قیمت شما برای هر محصول هرگز به شما ارائه نمی‌دهند.

روزگار سخت است و خریداران به طور فزاینده‌ای مراقب هزینه‌هایشان در خرید هستند. این بدون شک به PCE ها کمک کرده است تا به طور باورنکردنی موفق شوند زیرا قیمت یک محصول به سرعت در حال تبدیل شدن به تنها عامل تعیین کننده در خرید یا عدم خرید آن است. وب‌سایت‌هایی مانند ایمالز، با سلام، ترب ، ایسام و البته دیجی کالا بی‌رحمانه قیمت‌ها را هدایت می‌کنند . بنابراین نظارت دقیق بر قیمت‌های رقبا، به عنوان یک جنبه حیاتی از هر استراتژی قیمت‌گذاری رقابتی برای کسب و کارتان محسوب می شود .

اهمیت پایش قیمت رقبا برای فروشندگان موضوعی حیاتی است.

شما  به عنوان یک خرده‌فروش، باید عادت به مقایسه قیمت‌ها را بعنوان یک ضرورت درنظر بگیرید، زیرا مشتریان شما دقیقاً همین کار را انجام می‌دهند - آنها از PCE ها استفاده می‌کنند و ارزان‌ترین محصول را انتخاب می‌کنند، با رضایت از اینکه بهترین معامله را دریافت کرده‌اند. 

برای مصرف‌کنندگان، PCE‌ها قطعا بهترین ابزار هستند، زیرا استفاده از آنها سریع و آسان است، به این معنی که در عرض چند ثانیه می‌توانند طیف وسیعی از قیمت‌ها را برای یک محصول ببینند. اما برای فروشندگان ممکن است برعکس عمل کند. چطور؟ با تله رقابت قیمتی.

تله رقابت قیمتی ، فروش بالا و سود ناچیز

آیا در فروش خود به این موضوع فکر کرده‌اید که ، روش فروش بالا با سود کم را تجربه کنید، شما براحتی میتوانید این استراتژی را برای چند محصول با استفاده از PCE‌ها ایجاد کنید و به فروش بالایی برسید، این روش برای درصد کوچکی از محصولات شاید مفید باشد ولی اگر بخواهید برای تمامی محصولات خود اینکار را انجام دهید ، بسیار خطرناک است.

چیزی که PCE‌ها دوست ندارند بدانید، این است که شما در تله رقابت قیمتی بیوفتید. زیرا برای کسب جایگاه بهتر قیمتی با پایین آوردن قیمت ها هم خریداران رضایت بیشتری خواهند داشت و هم بازدید و نرخ کلیلک‌ها بالا کسب میکنند و درصورتیکه شما نیز به هدف خود یعنی فروش برسید در واقع ارزان فروشترین فروشنده در رقابت با سایر فروشندگان محسوب می شوید. 

سوال اینجاست آیا ارزان فروشی همیشه منافع شما را تامین می کند؟

در واقع چیزی که PCE‌ها دوست ندارند شما بدانید ، استراتژی های قیمت گذاری است، زیرا که مانع از ورود دیوانه وار در رقابت قیمتی برای فروش بیشتر می شود. چون هرچه شما بیشتر رقابت قیمتی داشته باشید ، جذابیت قیمتی خرید برای خریداران بیشتر می شود. برای خرده فروشان استفاده از PCE به عنوان ابزاری برای شکل دادن به یک استراتژی قیمت گذاری می تواند به طور جدی مضر باشد.

قبل از قیمت گذاری ، شما باید سوالات زیر را برای خود حل کنید:

شما باید بدانید چه اندازه مانور قیمتی دارید و چه بخشی از بازار فروش را میتوانید بدست آورید؟
آیا به این موضوع فکر کرده اید که در کجای بازار ایستاده اید؟ محصولات شما از چند واسطه به دستتان می رسد؟
آیا ویژگی‌های رفتاری قیمت محصول خود را می دانید؟ تاریخچه قیمتی محصول را بررسی کرده‌اید؟
آیا استراتژی فروش شما برای همه محصولات یکی است؟ و یا برای هر محصول استراتژی خاصی اعمال می کنید؟

واقعیت این است پیاده سازی استراتژی قیمتی برای هر محصول درصورتیکه صدها محصول در فروشگاه خود داشته باشید بدون استفاده از ابزارهای پایش و نظارت بر قیمت رقبا در بازار شما و نیز ابزاری که بتواند به محض دریافت اطلاعات قیمتی بهترین قیمت هر محصول را بصورت پویا و داینامیک در سایت فروشگاهی شما بروز رسانی کند غیر ممکن است.
دقیقا برای همین چند خط از مشکلاتی که گفته شد ، تنها یک راه حل وجود دارد و آن استفاده از نرم افزار پایش قیمت رقبا و قیمتگذاری پویای ترند وان است.

مشاهده مقاله در یوتیوب

مشاهده مقاله در آپارات