واقعیت این است که سایت پایش قیمت و قیمت گذاری پویا بانظر برای فروشگاههایی مفید است که دارای سازماندهی خرید و فروش دقیقی هستند. در اینصورت ما میتوانیم افزایش فروش 9 الی 17 درصدی قابل اثباتی را برایشان محقق سازیم.شرایط لازم برای استفاده از نرم افزار ترند یک
یک خرید خوب ، مسیر شما را برای رسیدن به قله فروش در بازار هموار میکند. غولهای بازار چیزی در حدود 60 الی 80 درصد محصولاتشان را با قیمتی عالی میخرند و حاشیه سود ایجاد شده آنها قدرت مانور زیادی را در بازار برایشان فراهم میسازد. شما حتی اگر بتوانید 15 تا 20 درصد محصولات را با قیمتی خوب بخرید میتوانید در این رقابت حرفی برای گفتن داشته باشید.
برای فروشگاهی که بستر مناسبی برای فروش ندارد واقعا نمیشود کاری کرد، اگر یک سایت فروشگاهی هستید ، قوانین UX و UI استاندارد فروشگاههای اینترنتی را باید رعایت کنید. سرعت بالای لود صفحات فروشگاه ، پنل کاربری ویژه مشتریان ، سامانههای پاسخگویی مناسب ، سیستم CRM و صدها آیتم موثر دیگر باعث اعتماد مشتریان و ماندگاری آنها میشود. در فروشگاههای حضوری نیز عوامل زیادی وجود دارد که اعتماد را در مشتریان جلب میکند تا آنها تصمیم بگیرند نیاز خود را با خرید از شما مرتفع سازند.
بدون استراتژی قیمتی در رقابت نمیتوان موفق بود، تازه کارها برای تصاحب بازار و افزایش فروش بصورت احساسی اقدام به تخفیفهای زیاد میکنند، صبر و عدم انجام عکس العملهای احساسی در این موارد ، از قوانین استفاده از نرم افزار ترند یک میباشد.
نرم افزار ترند یک ، براساس شرایط بازار ایران طراحی شده است ، ما از خود شماییم و نگرانیهای شما را در فروش درک میکنیم ، سود آوری شما الویت ماست ، در کلیه مراحل انجام کار صبورانه در کنارتان هستیم و نظراتتان در جهت پیشبرد افزایش فروش شما در نظر خواهیم گرفت.
درباره راهکار افزایش فروش و سایت ترند یاب محصولات بیشتر بخوانید
بیش از 20000 فروشگاه اینترنتی در زمینههای مختلف بخش بزرگی از بازار فروش آنلاین را تصاحب کردهاند ، نرم افزار پایش قیمت به شما این امکان را میدهد که جایگاه قیمتی خود را در مقایسه با سایر رقبا در سراسر ایران بیابید.
فروشندگان حرفهای میدانند که در فروش، قیمت خرید ، زمان خرید و فروش و نیز حجم خرید مهمترین عوامل در تعیین قیمت محسوب میشود. عواملی که مفهوم دقیقی، بنام کشش قیمتی را ایجاد میکنند. پایش قیمت رقبا به تشخیص زمان مناسب خرید و فروش و نیز کشف میزان محبوبیت کالا در تعیین حجم خرید ، موثر بوده که به محاسبه کشش قیمتی هر محصول کمک میکند.
هر محصولی که وارد بازار میشود و شما در حال فروش آن هستید دارای یک تاریخچه قیمتی ارزشمند است، شما با بررسی تاریخچه قیمتی، پیک های فروش را در دوره های زمانی خواهید یافت و برای آینده آماده خواهید شد. تهیه تاریخچه قیمتی هر محصول تنها بوسیله پایش قیمت امکان پذیر است.
زمان خرید شما از یک محصول، موجودی انبار و زمان ورود به رقابت در فروش، ارتباط مستقیمی با سودآوری شما دارد. فروشندگان موفق در بهترین زمان ، خرید خود را انجام میدهند و در بهترین زمان ، آن را پایان میدهند. بعنوان مثال بسیاری از خرده فروشان مواد غذایی انبارهایشان را در فصول سرد سال با نوشابهها و نوشیدنی ها سرد پر میکنند ، زیرا بدلیل استقبال کمتر مشتریان در این زمان ، تولید کنندگان این محصولات با قیمتهای کمتر و پروموشنهای جذابتر محصولات را به فروشندگان عرضه میکنند. پس قطعا تابستان زمان خرید حجم بزرگی از نوشابه نیست!
تغییرات نرخ ارز ، نایاب شدن برخی از محصولات و افزایش ناگهانی قیمتها، به بررسی مداوم قیمت محصولات نیازمند است. با استفاده از پایش قیمت ریسک قیمت گذاری را کاهش دهید و دقت آن را به 100 در 100 برسانید.
بین مشتری و خریدار همیشه یک چالش وجود دارد. مشتری قیمت را میبیند و فروشنده سود را ! شما باید زمانی سود خود را برای یک محصول در رقابت با سایر فروشندگان کاهش دهید که یا هنوز حاشیه سود خوبی برایتان وجود داشته باشد و یا استراتژی خاصی برای نفوذ در بازار دارید. پایش قیمت اطلاعاتی را در اختیاراتان قرار میدهد تا با توجه به استراتژی و حاشیه سودی که تعیین کرده اید همیشه در رقابت بمانید .
فروش محصولات پرفروش ، یعنی ورود به یک رقابت سخت، چند درصد از محصولات شما پرفروش هستند؟ چند درصد بازار را با محصولات خود تصاحب کردهاید؟ آیا صرف پر فروش بودن این محصولات ، سودآوری چشمگیری هم نصیب شما میگردد؟ لازمه ورود به بازار محصولات پرفروش تنها یک چیز است ، خرید خوب ! شما باید آنقدر خوب بخرید که بتوانید در رقابت با غول ها حرفی برای گفتن داشته باشید. نرم افزار پایش قیمت و قیمت گذاری پویا ترند یک، محصولات پرفروش و پر سود را برای شما تفکیک میکند ، شما کافیست وقت و انرژی خود را روی محصولاتی قرار دهید که سودآورتر هستند.
جایگاه قیمتی شما در میان رقبا به تفکیک محصول تنها با پایش قیمت امکان پذیر است ، تنها با استفاده از پایش قیمت است که میتوانید از استراتژی های قیمت گذاری برای تصاحب بازار استفاده کنید. شما با خدمات پایش قیمت ترند یک ، از تغییرات قیمت ، بموقع مطلع میشوید و دقیق تر از سایر رقبا بهترین تصمیم را خواهید گرفت.
مهمترین بخش گزارش های پایش قیمت به شرح زیر است:
هر محصولی که امکان تغییر قیمت در لحظه را دارا باشد، شامل قیمت گذاری پویا میشود. فروشندگان محصولات با توجه به حاشیه سود ، تعییرات قیمت ارز و رقابت ، اقدام به تغییر مداوم قیمتها میکنند. امروزه دیگر روشن است که بازیگران اصلی بازار با توجه به محبوبیت و تقاضای هر کالا ، حجم و زمان عرضه ، قیمت ها را تعیین میکنند. تقاضای و ارزش هر محصول و اینکه مشتریان چه زمان و چقدر حاضرند بابت آن خرج کنند بعنوان رفتار قیمتی آن محصول نامیده میشود. رفتار قیمتی نشاندهنده استراتژهای قیمتی تولید کنندگان و یا وارد کنندگان میباشد و شما بعنوان فروشنده مجبور به پذیرش قوانین آنها برای کسب سود از آن کالا میباشید.
شما نمیتوانید ارزانتر از تولید کننده و یا وارد کننده بفروشید !
شما نمیتوانید گرانتر از آنچیزی که آنها قیمت گذاری کردهاند بفروشید !
تنها قدرت مانور شما در تخفیف، حاشیه سود شماست !
تأکید میکنم تنها قدرت مانور شما حاشیه سود شماست و اگر قرار است برای کسب فروش بیشتر ، آن را کاهش دهید باید از تکنیک ها و استراتژهای قیمت گذاری پویا پیروی کنید.
پر کاربردترین و معروفترین استراتژی قیمتگذاری، استراتژی هزینه اضافه میباشد. مجموع هزینهها به اضافه درصدی سود ، راحترین راه تعیین قیمت محصول شماست. علاوه بر سادگی و مزایای زیادی که دارد ، عیب این روش در این است که به رقبا توجهی نمیکند یعنی اگر رقیب شما با هزینه پایینتر و با همان مقدار سود شما، محصول مورد نظر را قیمتگذاری کند، شما را در رقابت قیمتی برای فروش شکست خواهد داد. ما در نرم افزار پایش قیمت و قیمت گذاری پویا ترند یک ابتدا این محصولات را شناسایی میکنیم و سپس در نرم افزار قیمت گذاری پویای ترند یک با تحلیل رقبای شما ، کمکتان میکنیم که در رقابت بمانید و فروش خود را افزایش دهید.
همیشه با قیمت در حدود یک الی دو درصدی پایینتر از رقبا در بالای جدول برترین فروشندگان قرار میگیرید و بهمحض تغییر قیمت رقبا، شما هم برای حفظ فروش قیمت پایینتری را اعمال کنید. در این روش باید از تغییر قیمت های احساسی پرهیز نمود و با تعیین حد تغییر قیمت و زمان خروج از بازار ضمن حفظ فروش و جایگاه قیمتی به سود دهی رسید.
نرم افزار قیمت گذاری پویای ترند یک بنحوی طراحی شده است که بهترین زمان ورود و خروج از رقابت را محاسبه و با تعیین بهترین قیمت باعث افزایش چشمگیر فروش شما میشود.
درباره استراتژی رقابتی بیشتر بخوانید
فرض کنید شما برای اولین بار یک نوع شامپوی ضد شوره وارد بازار کردهاید، با توجه به تنوع رقبای داخلی و خارجی جهت ایجاد بازار ، از کمترین حاشیه سود ممکن برای ورود به بازار استفاده میکنید، درصورتیکه رقبت عمومی خریداران نسبت به محصول شما خوب باشد ، میتوانید بمرور نسبت به افزایش قیمت خود اقدام کنید. فروشندگان با خرید این نوع از محصولات میتوانند در یک چشم انداز چند ماهه و یا چند ساله سود خوبی کسب نمایند. کاربرد دیگر استراتژی نفوذ جنبه تبلیغ و جذب مشتری دارد، در واقع شما در این روش زیر میز بازار میزنید و بهشکل چشمگیری قیمت یک یا دو محصول را تا سود صفر کاهش میدهید، فروشگاه ها با این روش با استفاده از محصولاتی که از ویژگی قیمت کم و فروش بالا برخوردار هستند، مشتریان را جذب و با ایجاد حس کسب سود درآنها ، خرید سایر محصولات را تشویق میکنند. در نرم افزار قیمت گذاری پویای ترند یک ، استراتژی نفوذ با استفاده از تحلیل رقبا صورت میپذیرد و با توجه به افزایش ورود مشتریان به سایت یا فروشگاهتان، شما فروش فوقالعادهای را در سایر محصولات تجربه خواهید نمود.
فروشندهگان حرفهای دقیقا میدانند چگونه محصولات پرفروش و یونیک را قیمت گذاری کنند، اگر به نحوه قیمت گذاری گوشی های پرچم دار آیفون دقت کنید متوجه میشوید با ورود هر سری جدید از این برند، قیمت آنها بسیار بالاست اما با گذشت زمان و ورود پرچم دار جدیدتر برای تصاحب دسته خریداران رده متوسط قیمت سری قبلی کاهش مییابد.
استراتژی قیمت بالا به پایین ، خریداران رده بالا و متوسط را حفظ میکند و تقریبا همه از ارزشی که با خرید خود دریافت میکنند راضی خواهند بود.
در قیمت گذاری پویا اینکه بدانیم کدام محصول قابلیت اجرای استراتژی بالا به پایین را دارد و نیز در چه زمانی اقدام به کاهش قیمت نماییم بسیار اهمیت دارد. اجرای درست این روش سود بسیاری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
درباره استراتژی قیمت بالا به پایین بیشتر بخوانید!
یک بوم نقاشی و چند ظرف رنگ و قلمو شاید آنچنان قیمتی نداشته باشد، ولی بسته به اینکه چه کسی آن را میکشد و چه طرحی ارائه میشود میتواند از صدها هزار تومان تا میلیاردها تومان ارزش گذاری شود. تا زمانیکه برای محصول ویژه شما رقیبی نباشد عملا قیمت گذاری پویا قابل اجرا نیست ، اما بمحض ورود اولین رقیب شما باید مطلع شوید! نرم افزار قیمت گذاری پویای ترند وان این امکان را دارد تا در صورت کشف رقیب جدید برای محصول شما فعال گردد و پیش از آنکه بازار از دستتان خارج شود اقدام به تغییر قیمت نمایید.
معرفی کمپین های قیمتی در نرم افزار ترند یک
مهمترین بخش نرم افزار پایش قیمت و قیمت گذاری پویای ترند یک ، کمپینهاست. کمپینها در واقع استراتژیهای قیمتی است که برای هر محصول اتخاذ میشود.
هر بار که شما محصولی را قیمت گذاری میکنید ، نرم افزار رفتار قیمتی آن محصول را با توجه به تاریخچه قیمتی و قیمت رقبا بررسی میکند. بلافاصله گزارشهایی از میزان شدت رقابت و جایگاه قیمتی محصول مورد نظر ایجاد شده و بهترین استراتژی قیمتگذاری تعیین میشود.
هر زمان که نرم افزار تشخیص دهد ریسک ورود به رقابت برای محصولی بالاست کمپین توقف فعال میشود. در زمانهای عدم موجودی کالا تعطیلی فروشگاه نیز این کمپین فعال خواهد شد.
اگر برای اولین بار از نرم افزار استفاده میکنید ، برای برخی از محصولات که ریسک ورود به رقابت وجود داشته باشد، کمپین تست اجرا خواهد شد. این کار شما را مطمئن میکند که آیا زمان درستی برای ورود به رقابت در بازار هست یا نه! همچنین در مواردی که تفاوت قیمت شما با رقبای بالای جدول فروش بیشتر از درصدی معین باشد و یا تغییرات ناگهانی قیمت ایجاد شود، کمپین تست AB فعال میگردد. در مواردی که شما از استراتژی قیمت بالا به پایین و یا نفوذ استفاده میکنید نیز، ابتدا کمپین AB test فعال میگردد تا از قیمت گذاری درست مطمئن شوید. از کمپین AB test برای تشخیص میزان محبوبیت فروش یک کالا نیز استفاده میشود. **استفاده از کمپین AB test شامل شرایط خاصی است که فروشندگان ملزم به رعایت آن میباشند.**
زمانیکه شما نمیخواهید و یا حتی نمیتوانید با محصولتان وارد یک رقابت شوید، این کمپین فعال میشود. شما با یک قیمت ثابت همچنان منتظر میمانید تا شاید رقابت غول ها در بالای جدول فروش به پایان برسد و بعد اقدام به رقابت کنید، گاهی هم یک دعوای کوتاه مدت بین تازهکارها برای فروش ته مانده انبار رخ میدهد که اینبار نیز برای حفظ سود آوری باید تا اتمام رقابت منتظر ماند، در تمام این مدت نرم افزار رقبا را تا رسیدن قیمت محصولتان به شرایط رقابتی رصد میکنند و در بهترین شرایط شما را آگاه میسازد. کمپین Cost-Plus زمانیکه محصول شما رقیبی ندارد نیز فعال خواهد بود و بمحض مشاهده اولین رقیب ، استراتژی مناسب، پیاده سازی خواهد شد.
وقتی زمانی پیش میآید که فقط شما در بازار از یک محصول موجودی دارید و رقبا غیرفعالند این کمپین فعال میشود.
با انجام کمپین AB test نسبت به افزایش پلکانی قیمت اقدام میکنیم ، درصورت رضایت، این روند را تا زمان ورود اولین رقیب ادامه میدهیم.
شرایط ورود به رقابت قیمتی یک محصول به عواملی مثل قیمت خرید، موجودی ، زمان پیک فروش و محبوبیت فروش کالا بستگی دارد. مزیت شرکت در این کمپین ، لذت تجربه افزایش فروش شماست، ولی زمان ورود و خروج از کمپین Competitive مهمترین بخش کار است.
نرم افزار به شما کمک میکند تا از ورود احساسی به رقابت جلوگیری کنید و با رصد دقیق قیمت رقبا با کمترین تفاوت قیمتی رتبه بالاتر فروش را تصاحب نمایید.
در زمانی که تصمیم میگیرید، محصولی را وارد بازار کنید و به مرور آن را در میان مشتریان محبوب نمایید، این کمپین قابل اجراست ، محاسبه کشش قیمتی در مقایسه با محصولات مشابه و افزایش پلکانی قیمت ، متناسب با افزایش فروش از خصوصیت های این کمپین میباشد.همچنین از این کمپین برای ایجاد تله قیمتی و تبلیغ برندتان میتوان استفاده نمود، این راهی است برای افزایش ورودی به فروشگاه و تبلیغ برند فروشگاهی شما با کمترین هزینه ، در این شرایط محصولاتی که انتخاب میکنید نیازمند شرایط ویژهای هستند و ساختارهای قوی فروشگاهی که مشتریان را ترغیب به خرید سایر محصولات نمایند بسیار حائز اهمیت است.
ایده نرم افزار ترند یک براساس کمک به افزایش دقت و کاستن از دغدغههای فروشندگان بخصوص در بخش قیمت گذاری، ایجاد شد. قیمت گذاری درست هر محصول ، اگر نگوییم همه چیز پروسه فروش است ولی مهم ترین بخش آن محسوب میشود. ما کار را بی نهایت ساده کردهایم، شما قرار نیست با یک نرم افزار پیچیده مواجه شوید، ما نه به قیمت خرید هر محصول کاری داریم و نه اینکه چقدر سود از هر محصول بدست میآورید. همه چیز خودکار انجام میشود. نرم افزار قیمت محصولات شما را بصورت خودکار دریافت میکند ، برای هر عنوان محصول ، قیمتهای رقبا را شناسایی مینماید. اطلاعات بدست آمده توسط الگوریتمها مورد بررسی قرار میگیرد و بهترین استراتژی برای رفتار قیمتی آن محصول انتخاب میشود. کمپین متناسب با هر محصول پیاده سازی شده و خروجی تنها
یک فایل از قیمت های رقابتی برای آپدیت نمودن در سایت ، برای شما ارسال میگردد.
همچنین در فایل دوم گزارشهایی از وضعیت بهروز محصولات شما و جایگاه قیمتی هر یک در مقایسه با سایر رقبا تقدیمتان میشود.
شما تنها کافیست یکبار قیمتها را مورد بررسی اجمالی قرار دهید و مواردی که تمایل به تغییر ندارید را حذف نمایید.
اگر فروشگاه اینترنتی هستید و از ووکامرس استفاده مینمایید، توصیه میکنیم از افزونه رایگان ما برای آپدیت قیمتها استفاده نمایید.
برای آپدیت دستهای قیمت در سایر CMS ها توصیه میشود با برنامه نویس خود صحبت نمایید. اگر در این زمینه سوالی باشد همکاران ما تا رفع مشکل راهنماییهای لازم را خدمتتان ارائه خواهند نمود.