استفاده از روشهای نوین مانند نظارت و پایش قیمت رقبا در تجارت الکترونیک میتواند به فروشندگان کمک کند تا بازار رقابتی را درک کرده و با ارائه بهترین قیمتها، مشتریان را جلب کنند.
فروش آنلاین به دلیل پیچیدگی و چالشهای خود ممکن است یک مسیر چالشبرانگیز باشد؛ بر اساس آمار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران، ارزش بازار تجارت الکترونیک ایران در سال 1401 (2022 میلادی) حدود 1833 هزار میلیارد تومان بوده است. این رقم نسبت به سال 1400 (2022 میلادی) حدود 48 درصد رشد داشته است.
با توجه به جمعیت ایران که حدود 84 میلیون نفر است، سهم تجارت الکترونیک از کل خرده فروشی ایران در سال 1401 حدود 4 درصد بوده است. با اینکه این رقم در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بسیار پایین است. اما نشان دهنده پتانسیل بالای سرمایه گذاری در این حوزه می باشد.
برای موفقیت در فروش آنلاین شما نیازمند ابزارهای قدرتمندی هستید تا بین شما و سایر رقبا تمایز ایجاد نماید و مشتریان از میان ده ها سایت دیگر شما را انتخاب نمایند.
با توجه به تعدد سایت های قیمت گذاری کالا که امکان مقایسه قیمتی یک محصول را نسبت به سایر رقبا بصورت یکجا فراهم می کنند، نظارت بر قیمت رقبا به عنوان یک ابزار حیاتی و از راهکارهای جذب مشتری است. و برای دستیابی به مزایای رقابتی و بهبود عملکرد فروشگاههای اینترنتی از الویت های هر فروشگاه آنلاین خواهد بود.
تحقیقات حاکی از آن است که هر روز تعداد بیشتری از افراد به خریدهای خود از طریق اینترنت روی میآورند. در این شرایط، داشتن دید واضحی از قیمتهای رقبا به عنوان یک ابزار استراتژیک میتواند به فروشندگان کمک کند تا همواره در لیست انتخاب مصرفکنندگان جلوتر از رقبا باشند.
اولین قدم در جذب مشتریان، تعیین قیمت مناسب است. با توجه به اینکه بسیاری از مصرفکنندگان به دنبال قیمتهای رقابتی هستند، نظارت بر قیمت رقبا به فروشندگان این امکان را میدهد تا به سرعت واکنش نشان دهند و قیمتهای خود را بهروز کنند. این ابزار به عنوان یک راهکار جدید و نوین در تجارت الکترونیک، فرصتی بینظیر برای فروشندگان فراهم میکند.
تاکنون، تعداد کمی از فروشگاههای اینترنتی از این امکان بهرهمند شدهاند. این نشان میدهد که فرصتهای بیشماری برای فروشندگان وجود دارد تا از این ابزار نوین بهرهمند شده و از رقبای خود پیشی گیرند. ترند وان این سرویس را ، با ارائه آزمایش رایگان، برای فروشندگان ارائه داده است تا فرصتی ایدهآل برای امتحان و ارزیابی فراهم نماید.
استفاده از روشهای نوین مانند نظارت و پایش قیمت رقبا در تجارت الکترونیک میتواند به فروشندگان کمک کند تا بازار رقابتی را درک کرده و با ارائه بهترین قیمتها، مشتریان را جلب کنند. این اقدام نهتنها به بهبود عملکرد فروشگاههای اینترنتی کمک میکند بلکه به آنها این امکان را میدهد که در دنیای رقابتی تجارت الکترونیک، به راحتی جلوتر از دیگر رقبا حرکت کنند.
خلاصه در آپارات
خلاصه در یوتیوب