مدعیان همیشگی بازار، تجزیه و تحلیل رقابتی را به عنوان یک رویه ثابت در فعالیتهای اقتصادی مدنظر دارند. این چالش همواره در ذهن فروشندگان وجود دارد ولی ...
در آخرین مقاله، به شما مقدمهای از دنیای نظارت در بازار ارائه دادیم. این بار ما تصمیم گرفتیم که بر روی نظارت بر قیمت رقبا تمرکز بیشتری داشته باشیم، زیرا که این مسئله راهی عالی برای حفظ مزیت رقابتی در فروشگاههای آنلاین و حضوری محسوب میشود.
مدعیان همیشگی بازار، تجزیه و تحلیل رقابتی را به عنوان یک رویه ثابت در فعالیتهای اقتصادی مدنظر دارند. این چالش همواره در ذهن فروشندگان وجود دارد که در یک رقابت قیمتی، رقبا نباید از ما ارزانتر یا گرانتر به فروش بروند. ورود تجارت آنلاین این چالش را برای فروشندگان دشوارتر کرده است. اگر شما نیز بارها با جمله "فلان سایت از شما ارزانتر میفروشد" روبرو شدهاید، دیگر جای تعلل نیست و باید با چالش نظارت بر قیمت محصولات روبرو شوید.
اخبار خوب برای شما این است که اکنون ما نظارت بر قیمت محصولات را برای شما بسیار سادهتر کردهایم. دیگر دلیلی وجود ندارد که پایش قیمت را در نظر نگیرید. شما به صورت آنلاین به قیمتها دسترسی خواهید داشت و با استفاده از استراتژیهای قیمتی میتوانید یک فرآیند قیمتگذاری پویا را در سایت یا فروشگاه خود پیادهسازی نمایید.
یک مثال:
یکی از مشتریان ما در زمینه تولید محلول تقویتکننده مژه و ابرو، است که شش ماه پیش راهاندازی شد. این شرکت محصولات خود را با قیمت متوسط از طریق یک فروشگاه تجارت الکترونیک به مشتریان عرضه میکرد. بازار بسیار رقابتی بود و آنها برای ماندن برنامهای جهت جلب توجه مشتریان لازم داشتند. آنها در حال انجام سئوی مداوم بودند، اما شانس کمی برای رسیدن به صفحه اول وجود داشت. همچنین، هزینههای گسترده تبلیغاتی بازخورد مطلوبی برای فروش محصولشان ایجاد نکرده بود.
بنابراین، آنها تصمیم گرفتند کمی تحقیق کنند و به یک روند رو به رشد در دنیای تجارت الکترونیک وارد شوند: نظارت بر قیمت رقبا.
آنها خوشبختانه، با ما تماس گرفتند و متوجه شدند که به طور بالقوه میتواند فرصتی برای رقابت با بازیگران معتبر در بازار فراهم کنند، زیرا که میدانیم اولین کاری که مردم هنگام خرید آنلاین انجام میدهند، پیدا کردن بهترین قیمتها است. اگر آنها به طور مستمر بهترین قیمتها را ارائه دهند، مشتریان به سوی آنها باز خواهند گشت و در نتیجه، برند خود را خواهند ساخت.
ما به دقت بررسی میکنیم چگونه نظارت بر قیمت رقبا به محصول جدید تقویتکننده مژه و ابرو کمک میکند تا رقابتی بماند.
مطمئن میشویم که آنها همیشه قیمتهای خود را به صورت رقابتی تنظیم میکنند. آنها نباید نگران قیمت بسیار بالا یا ارزان باشند. آنها با محاسبه سود خود نسبت به تغییرات قیمتی رقبا، به صورت لحظهای و مداوم واکنش نشان میدهند.
اگر وضعیت فعلی شما شبیه به مثال فوق نباشد، این به این معنا نیست که نظارت بر رقبا برای شما مناسب نیست، بلکه میتواند به کسب و کارها در هر اندازه و در همه بازارها کمک کند تا مزیت رقابتی را به دست آورند و حفظ کنند. حتی اگر رقیب دیگری وجود نداشته باشد، این اطلاعات به شما کمک میکند تا برای رقبای احتمالی آماده باشید و غافلگیر نشوید!
استفاده از نظارت بر قیمت به تنهایی کافی نیست؛ به برنامه ریزی دقیق و مستمری نیاز دارد. حالا که مشتریان به دنبال بهترین قیمتها هستند و رقبا نیز در تلاش برای جلب توجه آنها هستند، باید به شیوههایی فکر کنیم که به شما امکان حفظ سلطنت در بازار را بدهد.
به جای قیمتهای ثابت، از یک سیستم قیمتگذاری پویا (دینامیک) استفاده کنید. این به شما این امکان را میدهد که قیمتها را بر اساس شرایط بازار تغییر دهید. به این ترتیب، میتوانید با تطابق سریع با رقبا و شرایط بازار، همواره جلب توجه مشتریان را داشته باشید.
با دریافت بازخورد مشتریان در مورد قیمتها، سرویسها و کیفیت محصولات، به تنظیم استراتژی قیمتیتان تناسب بخشیده و سریعاً واکنش نشان دهید. این ارتباط فعال با مشتریان باعث افزایش اعتبار و تعامل مثبت با برند شما خواهد شد.
همین حالا استراتژی قیمتگذاری دینامیک را در فروشگاهتان پیاده سازی کنید!
نظارت بر قیمتها تنها گام اول است. برای ایجاد یک حکومت قیمت در دنیای رقابتی، استراتژی های قیمت گذاری پویا بهترین ابزار شماست است. با تحلیل دقیق رقبا، استفاده از قیمتگذاری دینامیک، مدیریت بازخورد، بهروزرسانی هوش مصنوعی ، میتوانید حاکمیت خود را در بازار تقویت کرده و به دنبال جلب و حفظ مشتریان باشید. این اقدامات هوشمندانه باعث تبدیل شما به یک بازیگر برجسته در بازار خواهد شد و به شما کمک خواهد کرد تا در مسیر موفقیت بیشتر قدم بردارید.