icon
از تجسم تا خرید ، 5 مرحله کلیدی برای موفقیت در فروش آنلاین

از تجسم تا خرید ، 5 مرحله کلیدی برای موفقیت در فروش آنلاین

نوشته شده در : 1 سال،1 ماه پیش / آخرین ویرایش : 1 سال،1 ماه پیش
برچسب: نرم افزار پایش قیمت و قیمت گذاری پویا ترند یک ,

قیمت اغلب اولین چیزیه که مشتری وقتی آنلاین خرید میکنن به دنبالش هستن، اما هنوز راه‌های زیادی برای افزایش نرخ تبدیل وجود داره و بهتره از همشون به نفع فروش خودمون استفاده کنید.

تست رایگان نرم افزار

آخرین تلاش‌هامون در ترند وان، برای ساخت ویژگی جدیدی هست که "تطابق محصول" نام داره گرفته. این ویژگی به شما این امکان رو می‌ده که محصولات را یک به یک در وب‌سایت‌های مختلف مقایسه کنید و همه جور قیمت را یکجا با هم ببینید. 

خب حالا که، چند وقتیه تو بلاگمون در مورد فروش آنلاین گپ میزنیم، پس گفتیم چند تا از نکته‌ی حیاتی برای دوستانی که تو کسب و کارهای آنلاین هستند را، باز کنیم.

ما تخصصمون تو هوش رقابتیه و با خدماتمون میخواهیم به کسب و کارهای آنلاین این اجازه رو بدیم که همیشه بهترین قیمت‌ها (البته این به این معنا نیست که حتماً ارزون‌ترین باشه) و پرفروش ترین و پرسود ترین محصولات را تو وبسایت خودشون داشته باشن. این خیلی عالیه چون افزایش نرخ تبدیل یکی از اهداف اصلی ماست، قیمت اغلب اولین چیزیه که مشتری وقتی آنلاین خرید میکنن به دنبالش هستن، اما هنوز راه‌های زیادی برای افزایش نرخ تبدیل وجود داره و بهتره از همشون به نفع فروش خودمون استفاده کنید.

اطلاع دقیق از چرخهٔ خرید مشتری خیلی مهمه، چون با این روش میتونید بفهمید تو هر مرحله چه چیزی تو ذهن مشتری می‌گذره. بنابراین بهتر اینه که در طول این مسیر، کمکشون کنید تا راهی پیدا کنید تا انگیزه و اعتماد و هدفشون را به  پولی که برای خرید کنار گذاشتن را به یکدیگر نزدیک کنید.

حالا بیاید به 5 مرحلهٔ خرید مشتری نگاه کنیم:

مرحله 1: آگاهی مشتری متوجه نیازش به یک محصول یا خدمت خاص میشه. ممکنه این نیاز رو قبل از آنلاین شدن متوجه بشه یا از وبگردی. پس محصول شما را باید در جایی پیدا کنه ، پس بهتره بدنبال تبلیغات و سئو باشید.

مرحله 2: در نظر گرفتن و مقایسه مرحله بعد اینه که مشتری پیشنهاد شما رو ارزیابی می‌کنه. ولی به خاطر داشته باشید که شما تنها شرکتی نیستید که توجه مشتری رو جلب کردید. پایش قیمت رقبا و قیمت گذاری پویا درک درستی از چایگاه قیمتی به شما خواهد داد.

مرحله 3: ترجیح/قصد حالا مشتری قراره بخره و انتخابش رو توی سایت‌های خاصی محدود کرده. پس سوال اینه: چیکار می‌تونید بکنید تا اولویت مشتری رو به دست بیارید و به سمت خرید سوق بدید؟ باید اطمینان ایجاد کنید، که چرا پایین ترین قیمت را ارائه میدید و یا چرا قیمتتون از سایر رقبا کمی بالاتره ، فیلم و عکس های به روز ،انبوه نظرات مشتربان سابق ، تخفیف ، نمایش تعداد کسانیکه همین الان آنلاین در صفحه محصول هستند و بسیاری ار ایده های جداب دیگه میتونه توحه مشتری را به شما جلب کنه.

مرحله 4: خرید فکر کنم اینجا نیازی به توضیح نداره. فقط مطمئن شوید که سیستم پرداختتون ساده باشه، هیچ کسی نمی‌خواد قبل از خرید 10 دقیقه وقت برای ثبت نام و ثبت شجره نامش  بذاره.

مرحله 5: خرید مجدد اینجا خیلی مهمه. چون الان که از شما خرید کردن، واضحه که به برند شما اولویت دادن، پس فقط کافیه که اونها رو راضی نگه دارید. راه‌های زیادی هم برای اینکار وجود داره. از نرم افزارهای crm و سامانه های پیامکی کمک بگیرید.

هفته آینده هر یک از این مراحل رو باز می‌کنیم و دقیق تر توضیح می‌دیم که چطور می‌تونید ازشون به نفع بازاریابی‌تون استفاده کنید.

همچنین در مورد توسعهٔ نرم‌افزاری که داریم رویش کار می‌کنیم، در هفته‌های آینده بیشتر توضیح می‌دیم.

خلاصه مقاله در یوتیوب

خلاصه مقاله در آپارات