اگر محصولات خود را به اندازه کافی نمی شناسید، نمی توانید مطمئن باشید که قیمت گذاری خود را به طور موثر تعیین می کنید
چند هفته است که ما در حال ایجاد برخی پیشرفتهای واقعاً هیجانانگیز در نرم افزار ترند یک هستیم. در طول کار روی بخش های مختلف نرم افزار با مواردی روبرو می شویم که برای ما نیز جنبه آموزشی و یادگیری دارد. در حال حاضر ما در حال توسعه بخش تعیین رفتارهای قیمتی محصولات هستیم ، که با نکته های جدیدی روبرو شدیم که در این مقاله بخشی از آنرا با شما به اشتراک خواهم گذاشت.
یکی از زمینههایی که بسیاری از فروشندگان دچار مشکل میشوند و در نهایت پولهای خود را از دست میدهند، این است که نمی توانند تجزیه تحلیل درستی از قیمت محصولات در طول زمان داشته باشند، مثلا اگر شما در صنف آهن فروشان باشید می توانید ببینید که آنها چطور استراتژی های خرید خود را براساس قیمت لحظه ای و دوره ای تنظیم می کنند. قیمت بخش ورق های فولادی به شدت وابسته به تصمیمات کارخانحات تولید و سهمداران آن است، قراردادهای صادرات ، دوره های انبار گردانی که معمولا قبل از عید انجام می شود، زمان های شروع پروژه های عمرانی که از اوایل خرداد ماه شروع می شود ، تغییرات در تعرفه ها مانند بهای گاز و بسیاری از آیتم های دیگر بر روی قیمت آهن آلات موثر است.
اگر شما قصد اجرای یک پروژه ساختمانی را داشته باشید دانستن اینکه در چه دوره هایی از طول سال میتوانید با بهترین قیمت ، مصالح خود را خریداری کنید، برای کاهش هزینه ها شما نیز مفید و ضروری خواهد بود.
در کشور ما ، قیمت بسیاری از محصولات شدیدا تحت تاثیر تصمیم ها و اتفاقات است، غالبا شامل محصولاتی می شوند که همیشه در بازار بوده اند. اما محصولاتی نیز هستند که در چند سال اخیر وارد بازار شده اند ، رفتار قیمتی این محصولات را چطور می توان تشخیص داد؟ چطور میتوان فهمید که آنها آیا پرفروش و یا سودآور هستند؟
محصولات جدیدی که وارد بازار می شوند ، بسته به برند و رقبایی که دارند ، با استراتژهای متفاوتی قیمت گذاری می شوند، قیمت گذاران بسته به اقبال خریداران از محصول ، شرایط تولید در کارخانه و یا وارادات محصول ، جایگاه قیمتی محصول خود را تشخیص داده و قیمت را ارائه می کنند.
چالش های قیمت گذاری برای این دسته از محصولات نیازمند بررسی مداوم رقبا است ، آنها باید همیشه بررسی کنند تا محصولی مشابه محصولشان با قیمتی پایین تر و یا حجم بالاتر در بازار موجود نباشد؟ آنها نیز سیاست های قیمتی را بسته شرایط تغییر می دهند.
شما باید واقعاً قبل از هر چیز محصولات خود را مانند کف دست خود بشناسید. اگر محصولات خود را به اندازه کافی نمی شناسید، نمی توانید مطمئن باشید که قیمت گذاری خود را به طور موثر تعیین می کنید. به قیمت هر یک از کالاها و حاشیه سودی که در حال حاضر به دست می آورید نگاه کنید... آیا این همان چیزی است که فکر می خواستید؟
همچنین شما باید مشتریان خود را به خوبی بشناسید. اگر بدون توجه به آنها قیمت ها را تعیین می کنید، فروش را برای خود سخت تر می کنید.
ما کسبوکاری را اداره میکنیم که به موجب آن روی نظارت بر قیمت محصولات رقبا تمرکز دارد، اگر قیمت گذاری رقبا را با ابزاری مانند نرم افزار ترند یک ، نظارت می کنید، در این صورت تصویر بسیار خوبی از جایگاه خود در بازار دارید که بسیار ارزشمند است.
با نرم افزار نظارت و پایش قیمت ها در کنار قابلیت قیمت گذاری پویا شما دیگر نیاز نیست تا همیشه از قیمت خود پایین بیایید. مطمئناً ضروری است که همیشه قیمت رقبا را بدانید، اما اگر از رفتار قیمتی محصول خود مطمئن شوید، خواهید دانست که دیگر نیازی نیست تا به محض اینکه رقبا قیمت را پایین آوردند، شما نیز آنرا کاهش دهید. شما براساس استراتژی درست پیش خواهید رفت و بیشترین سود را بدست خواهید آورد.
اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید ، سایر مقالات ما را بخوانید ، ما مسئله استراتژی های قیمت گذاری را برای شما روشن خواهیم نمود.
خلاصه مقاله در یوتیوب
خلاصه مقاله در آپارات