در حالی که داشتن رقابتیترین قیمتها مهمترین عامل در بخشهای تجارت الکترونیک است، اما هنوز جنبههای دیگری وجود دارد که باید بررسی شوند...
ترافیک! چیزی که در جادهها آنرا نمی پسندیم ولی در فروش امری حیاتی است، مطمئناً، همه ما میخواهیم ترافیک زیادی برای فروشگاه خود داشته باشیم، اما اگر نرخ تبدیل ترافیک سایت یا فروشگاهمان به مشتری پایین و یا ناچیز باشد ، تقریباً به اندازه ترافیک جاده بیفایده است. نرخ تبدیل بالا از ورودیهای یک فروشگاه به مشتری ، نتیجه همه تلاش ها و استراتژی های فروش شماست.
چیزی که ما در آن تخصص داریم نظارت بر قیمت رقبا است. در حالی که داشتن رقابتیترین قیمتها مهمترین عامل در بخشهای تجارت الکترونیک است، اما هنوز جنبههای دیگری نیز وجود دارد که باید بررسی شوند.
آنها در اطراف می چرخند، جستجوهایی را برای بهترین قیمت ها انجام می دهند. همیشه رقابت در فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد است، حتی اگر قیمتی رقابتی داشته باشید، ممکن است سایت شما به اندازه کافی در بالای صفحه نتایج جستجو، ظاهر نشود و توسط مشتریان بالقوه شناسایی نشوید. بنابراین باید مطمئن شوید که برای کلمات کلیدی خاص خود رتبه خوبی دارید. این بدان معنی است که شما باید سئو را به عنوان بخشی از برنامه های فروش و جذب مشتری در نظر بگیرید.
سئو، مانند نظارت بر قیمت رقبا، یک فعالیت مداوم است. بنابراین خودتان را در آنجا قرار دهید، پست های وبلاگ بنویسید، در انجمن ها و رسانه های اجتماعی تعامل داشته باشید و ریپرتاژ آگهی منتشر کنید. هر چیزی که بتواند لینک های با کیفیت خوب به سایت شما ایجاد کند به شما کمک میکند تا در رتبه بندی بالا بروید تا زمانی که کسی محصول یا خدمات شما را جستجو می کند ظاهر شوید.
ولی گاهی آنقدر این کار سخت و یا زمانبر می شود که عملا شما شانس کمی برای دیده شدن در نتایج خواهید داشت.
سایت هایی مانند ترب ، ایمالز ، با سلام ، ایسام ، دیجی کالا که قابلیت ثبت محصولاتتان را در وب سایت خود مهیا میکنند ، مزیت بسیار زیادی برای شما خواهند داشت، شما بدون هیچ هزینهای محصولاتتان را برای دیده شدن در این سایت ها قرار می دهید و در یک رقابت قیمتی با سایر فروشگاه ها بهتر دیده می شوید و شانس فروش شما به شدت افزایش می یابد.
اگر مقاله قبلی ما را خوانده باشید ، با ایده سیستم های نظارت بر قیمت رقبای ما آشنا شده اید ، ترکیب این سیستم و سایت های قیمت گذاری کالا ، ترافیک و نرخ تبدیل بسیار بالایی را برایتان به ارمغان می آورد ، این یک دستاورد بزرگ برای شماست که با یک هزینه بسیار ناچیز نسبت به سایر روش های جذب ترافیک ، به رشد فروش بسیار بالایی برسید.
با ترکیب سیستمهای نظارت بر قیمت رقبا و عضویت در سایتهای قیمتگذاری کالا، میتوانید به طور موثر از این امکانات بهرهمند شده و ترافیک و نرخ تبدیل فروش خود را بهبود بخشید. این دو ابزار مهم در بهینهسازی راهکارهای جذب مشتری و افزایش نرخ تبدیل شما نقش بسیار حیاتی دارند.
در ادامه به چگونگی استفاده از این دو عامل برای بهبود فعالیتهای فروش آنلاین میپردازیم.
استفاده از نرم افزارهای پایش قیمت مانند ترندیک به شما کمک میکند تا قیمتهای خود را بهینهسازی کنید. این نرم افزارها با اسکن کردن قیمتهای رقبا، به شما اطلاعات دقیقی از وضعیت قیمت محصولات در بازار فراهم میکنند. این اطلاعات به شما این امکان را میدهد که قیمتهای خود را بر اساس تقاضا و عرضه بازار تنظیم کرده و جذب مشتری را افزایش دهید.
راهی است که به شما کمک میکند تا در سریعترین زمان ممکن رقابتی ترین قیمت ها را در سایت خود بروز رسانی کنید ، قابلیت های نرم افزار ترند وان ، امکان قیمت گذاری پویا را برایتان فراهم نموده است.
استفاده هوشمندانه از سیستمهای نظارت بر قیمت و شرکت در سایتهای قیمتگذاری کالا به شما این امکان را میدهد تا ترافیک و نرخ تبدیل فروش خود را به بهترین شکل ممکن بهبود دهید. این راهکارها، همراه با استراتژیهای سئو و تبلیغات مناسب، میتوانند به رشد و توسعهی کسب و کار آنلاین شما کمک بسیاری کنند.