icon
استراتژی قیمت گذاری پویای آمازون

استراتژی قیمت گذاری پویای آمازون

نوشته شده در : 1 سال،1 ماه پیش / آخرین ویرایش : 1 سال،1 ماه پیش
برچسب: نرم افزار پایش قیمت و قیمت گذاری پویا ترند یک ,

آمازون تقریباً از زمان شروع بکار و گسترش جهانی خود در سال 2012 روی استراتژی های قیمت گذاری پویا قمار کرده است. از آن زمان تاکنون، بازار جف بزوس از صعود از نردبان رقابت برای تبدیل شدن به بزرگترین غول اینترنتی دست برنداشته است.

تست رایگان نرم افزار

آمازون تقریباً از زمان شروع بکار و گسترش جهانی خود در سال 2012 روی استراتژی های قیمت گذاری پویا قمار کرده است. از آن زمان تاکنون، بازار جف بزوس از صعود از نردبان رقابت برای تبدیل شدن به بزرگترین غول اینترنتی دست برنداشته است.

 

قبل از هرچیز این نکته را اشاره میکنیم که ما نیز در ترند وان خدمات پایش قیمت و قیمت گذاری پویا را به مشتریانمان ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!

 

قیمت ها در آمازون چگونه تغییر می کنند؟

آمازون به طور متوسط 2.5 میلیون تغییر قیمت در روز انجام می دهد. کاتالوگ محصولات آن شامل 400 میلیون محصول کوچک و بزرگ می‌باشد. تصور کنید که گروه‌هایی که در استراتژی قیمت‌گذاری پویا خود ایجاد می‌شوند باید چقدر بزرگ باشند تا روابط صحیح بین متغیرها و پارامترهای مختلف در نظر گرفته شده هنگام تغییر قیمت‌ها را ایجاد کنند. بدون شک، این ارقام نشان دهنده موفقیت استراتژی قیمت گذاری پویا در شرکت است.

طبق یک مطالعه در سال 2018 توسط Minderest، آمازون ممکن است قیمت محصولات را تا 20٪ در صورت ارائه تبلیغات یا تخفیف توسط رقبای خود تغییر دهد. با این حال، این کار را به تدریج انجام می دهد تا بر اساس پیش بینی فروش به حداکثر سود برسد. به این ترتیب می‌تواند ارزان‌ترین باشد و کنترل حاشیه سود خود را حفظ می‌کند. نکته تخصصی که مهم است، حداکثر سود برای کسب و کار با تعیین تعادل بین بهترین قیمت و نسبت فروش که با آن به دست خواهید آورد پیدا می شود.

چرا قیمت گذاری پویا آمازون موفق است؟

آمازون یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین است که توسط مصرف کنندگان رتبه بندی شده است، هم از نظر قابلیت استفاده و هم از نظر رضایت مشتری. این واقعیت که استراتژی قیمت گذاری پویای آنها برای همه شناخته شده است یکی از ارزش هایی است که آنها را برای کاربران خود بسیار برجسته می کند. کاربران کاملا آگاه هستند که می توانند در زمان های بهینه با قیمت های بهتر خرید خود را انجام دهند.

مشتریان آمازون می دانند که قیمت ها متفاوت است، و همچنین به نحوه کار آنها اهمیت می دهند. در حال حاضر ردیاب‌های قیمتی وجود دارد که به مشتریان اجازه می‌دهد بهترین قیمت تاریخی محصول مورد علاقه‌شان را مقایسه کنند و بفهمند چه زمانی ممکن است زمان مناسبی برای خرید باشد.

آمازون از چه عواملی در قیمت گذاری پویا خود استفاده می کند؟

استراتژی قیمت گذاری پویای آمازون یک راز کاملا محافظت شده است. برای درک نحوه عملکرد آن باید توسط متخصصان حوزه قیمت گذاری بررسی شود. اما نرم افزارهی نظارت و پایش بر قیمت با پایش و تحلیل لحظه‌ای  کاتالوگ‌ها و صفحات محصول، بینشی را برای این کار فراهم می کند.

با این حال، با وجود محرمانه بودن استراتژی قیمت گذاری پویا آمازون، می توانید پارامترهای جهانی را که این غول برای اجرای تغییرات قیمت خود استفاده می کند، حدس زد.

عوامل تغییر قیمت آمازون را می توان با استاندارهای جهانی،با استفاده از رفتارهای کاربران، که بر تاریخچه زمانی استوار است  و سیر خرید مشتری را دنبال میکند تقسیم بندی کرد. بیایید ببینیم این متغیرها چه هستند.

با افزایش و یا کاهش حجم تقاضا آمازون بر اساس تقاضای مورد انتظار بازار برای محصول:

تغییرات قیمت متفاوتی را اعمال می کند. علاوه بر این، در نظر می‌گیرد که آیا این تقاضا فصلی است، قابل پیش‌بینی است و چه نوع نیازی کاربر را به خرید سوق می‌دهد.

ارزش هر محصول، هرچه منحصر به فردتر باشد، هزینه آن بیشتر است:

در آمازون، اگر ارزش هر محصول حاضر پایین باشد و تقاضا ادامه یابد، احتمالاً قیمت‌ها افزایش می‌یابد، مشروط بر اینکه این امر خرید یک بخش مصرف‌کننده را محدود نکند.

بازدید محصول:

فراوانی و تکرار. با استفاده از کوکی ها برای ردیابی کاربر، پلت فرم فروش میداند که آنها چند بار یک محصول را مشاهده کرده‌اند، آیا محصول را در یک زمان خاص مشاهده کرده‌اند یا اینکه تمایل دارند محصولات مرتبط را با هم مرور کنند. این امر امکان اجرای استراتژی های قیمت گذاری جذاب‌تری را برای خریدار بالقوه فراهم می کند تا به بهبود رقم فروش و میانگین ارزش هر معامله کمک کند.

روز و ساعت خرید:

همانطور که در صنعت گردشگری، خرید برخی از محصولات گاهی اوقات به روزهای خاصی از هفته یا حتی زمان های خاصی از روز موکول می شود. این احتمالاً لحظاتی است که کاربر زمان بیشتری برای مرور مقایسه و تصمیم گیری دارد در این مواقع است که آمازون تغییرات قیمت تعریف شده را تبلیغ می‌کند. استراتژی قیمت گذاری پویای آمازون روندی را  ترسیم کرده است و قبل و بعد مسیر خرید را در مورد نحوه خرید شما می‌داند. درک مثبت مصرف‌کننده و رشد درآمد مکرر آنها نشان می‌دهد که یک استراتژی قیمت‌گذاری پویا یک شرط مطمئن برای هر کسب‌وکار تجارت الکترونیکی است که می‌خواهد بیشتر و بهتر بفروشد.