موضوعی که ممکن است بیشتر ذهن شما را به عنوان یک فروشنده آنلاین به خود اختصاص دهد. بین تضمین سود و جذب مشتریان در رقابت فروش ، به نظر می رسد که همیشه جدالی برای فروشندگان وجود دارد. و سوال اصلی این است آیا واقعاً برای شما امکان پذیر است
موضوعی که ممکن است بیشتر ذهن شما را به عنوان یک فروشنده آنلاین به خود اختصاص دهد. بین تضمین سود و جذب مشتریان در رقابت فروش ، به نظر می رسد که همیشه جدالی برای فروشندگان وجود دارد. و سوال اصلی این است آیا واقعاً برای شما امکان پذیر است که تغییرات قیمت رقبا را تحت نظر داشته باشند و قیمت خود را در زمان واقعی به روز کنند؟ از آنجایی که هر روز هزینههای فروش افزایش مییابد و مصرفکنندگان هم به دنبال بهترین و ارزانترین هستند، بنظر میرسد تنها راه حل بکار گیری استراتژی های قیمتگذاری پویا است که به شما کمک میکند تا در عین حفظ انعطافپذیری قیمتی خود، رقابتی بمانید.
قیمت گذاری پویا یک استراتژی است که قیمت ها را بر اساس تقاضاهای فعلی بازار تغییر می دهد. گاهی اوقات به آن قیمت گذاری متغیر یا قیمت گذاری تقاضا نیز گفته می شود زیرا بر تغییرات عرضه و تقاضا در لحظه سرمایه گذاری می کند.یک فروشگاه موبایل آنلاین را در نظر بگیرید که قیمت ها را با تغییر قیمت دلار بالا و پایین میکند. برخلاف قیمت گذاری ثابت، قیمت گذاری پویا در تجارت الکترونیک به شما کمک می کند تا سود را به حداکثر برسانید و همیشه در رقابت بمانید.
ساده به نظر می رسد، اما هرچه محصولات شما زیادتر باشد، تعیین قیمت دشوارتر می شود. به علاوه، قیمت گذاری پویا همیشه برای هر بخش بازرگانی اعمال نمی شود، به ویژه آنجاییکه مشتریان انتظار قیمت ثابت دارند، مثل شرکت های اتوبوس رانی بین شهری و قطارها
تجارت الکترونیک با در نظر گرفتن تعداد انتخاب های مصرف کنندگان، تعداد بیشتر مشتریان و عادات خرید آنلاین خریداران دیجیتال، نقش بزرگی در پیدایش قیمت گذاری پویا ایفا کرده است. خرده فروشان استراتژی های قیمت گذاری پویا را انتخاب می کنند زیرا:
اجازه تصمیم گیری هوشمندانه را برای استراتژی کلی فروش محصولات در نظر میگیرند. به جای تکیه بر اعضای تیم برای وارد کردن دستی تغییرات قیمت، قیمتگذاران خودکار مقادیر را بر اساس موجودی موجود در زمان واقعی، تغییرات در حمل و نقل و تقاضای مصرفکننده یا فصلی بودن محصول تنظیم میکنند.
اگر محصولات زیادی در انبار دارید که هنوز بفروش نرسیده اند و فکر میکنید نیاز به کاهش قیمت ها برای جلب مشتری و افزایش فروش دارید یا محصول شما یک کالای پر فروش برای مناسبت و تعطیلات پیش روست ، قیمت گذاری پویا به طور خودکار تنظیم می شود تا بیشترین سود را به همراه داشته باشد.
استراتژیهای قیمت گذاری پویا به شما بینش عمیقتری نسبت به قیمتگذاری رقبا و تغییرات بازار در حین وقوع میدهند و به شما کمک میکنند تا با سرعت بیشتری حرکت کنید و تصمیمهای بلندمدت بهتری بگیرید و در زمان خرابی بازار به سودآوری خود ادامه دهید. در اقتصادهای ضعیف و پر تورم و درست زمانیکه مصرفکنندگان به سادگی خریدشان را متوقف میکنند، قیمتگذاری پویا به شما امکان میدهد تا کسری فروش خود را با آستانهها و تخفیفهای پایینتر جبران کنید.
قیمت گذاری پویا یک استراتژی یکسان نیست. اشکال مختلف به شرکت های مختلف اجازه می دهد تا روشی را انتخاب کنند که نیازهای آنها را برآورده کند.
شوخی قدیمی قیمت چتر را در نظر بگیرید که هنگام بارندگی فروشش افزایش می یابد. قیمتگذاری مبتنی بر زمان، تغییرات تقاضا را بر اساس زمانبندی انجام میدهد، از جمله افزایش سهم فروش در ساعات شلوغی، تخفیفهای قیمتگذاری جمعه سیاه و مناسبت ها و غیره.
در این روش، بخشهای مختلف مشتریان قیمتهای متفاوتی را برای محصولات مشابه دریافت میکنند. شما ممکن است انتخاب کنید که مشتریان را بر اساس وفاداری و یا حتی میزان خرید آنها برای محصولات شما تقسیم بندی کنید. در هر صورت شما میتوانید قیمت های مختلف برای عملکرد مشتریان خود انتخاب کنید. قبل از پرداختن به قیمتگذاری بخشبندیشده، عواملی مانند جمعیتشناسی مشتری، موقعیت مکانی، فصلی یا حتی قالب محصول را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، مشتریان ممکن است مایل باشند برای نسخه فیزیکی یک کتاب بیشتر از نسخه دیجیتالی آن بپردازند.
قیمت گذاری مبتنی بر زمان که بر اساس نوسانات تقاضای ساعتی، روزانه یا حتی فصلی تنظیم می کنید. اما اوج قیمت گذاری به طور خاص بر افزایش تقاضا تمرکز می کند، زمانی که ازدحام وجود دارد و قیمت های بهتری برای کاهش افت فروش مورد نیاز است.
1. از تغییر دهنده خودکار قیمت (repricer ) استفاده کنید. نرم افزار ترند یک ، ابزارهای قیمتگذاری خودکار قیمتهای شما را تنظیم میکنند تا رقابتی باقی بمانند و با اهداف شما هماهنگ باشند - بدون نظارت دستی. از بین چندین گزینه بر اساس نتیجه مورد نظر خود انتخاب کنید:
یک repricer marketplace از فناوری قیمتگذاری الگوریتمی استفاده میکند تا به شما کمک کند با بالاترین قیمت ممکن، بهترین موقعیت پیشنهادی را بدست آورید. این برنامه طور خودکار بر اساس اهدافی که شما تعیین کرده اید تنظیم می شود - اینکه آیا می خواهید حاشیه بیشتری برای محصولات با فروش سریع کسب کنید یا قیمت های پایین تر وقتی که فروش پایین است.
2. رقابت را به طور مداوم رصد کنید. جستجو برای یک محصول می تواند ده ها یا بیشتر نتیجه بدهد، و اگر لیست شما به بالای صفحه نرسد، بعید است که دیده شود، چه برسد به کلیک کردن. جلوتر ماندن از روند قیمت گذاری نیازمند تجزیه و تحلیل داده های رقابتی است که در یک نگاه به راحتی قابل درک باشد. به همین دلیل، داشبوردهای تجسم و ابزارهای بنچمارک کلیدی هستند. ابزارهای تحلیلی مناسب، بینشهایی در سطح SKU و ASIN در مورد اینکه چگونه قیمتگذاری شما با رقبا در گزارشهای ساده و بدون پیچیدگی مطابقت دارد، ارائه میکند.
3. به دنبال فرصت هایی برای عمده فروشی باشید. مواقع زیادی وجود خواهد داشت که مصرف کننده فقط یکی از اقلام شما را خریداری می کند. اما اگر تبلیغات شما را برای یک معامله حتی بهتر ببینند - برای مثال یک بسته سه تایی با تخفیف - احتمال زیادی وجود دارد که فروش بیشتری داشته باشید. با گروه بندی محصولات پرطرفدار در بسته هایی با قیمت رقابتی، می توانید الهام بخش مصرف کنندگان برای افزایش خرید باشید.
4. جایگاه قیمتی خود را در سایت های مختلف مدیریت کنید. فرض کنید شما یک فروشنده در دیجی کالا هستید، همزمان فروشگاه آنلایتان در ترب و ایمالز و با سلام فعال است. اگر 100 مخصول داشته باشید برای مدیریت جایگاه فروش خود و مقایسه قیمت رقبا و ماندن در رقابت چه خواهید کرد.
ایجاد یک استراتژی قیمتگذاری رقابتی برای هر بازار میتواند فرآیندی ویژه را برای افزایش فروش شما ایجاد نماید - بهویژه زمانی که راهنماییهای یک متخصص را داشته باشید.
تیم و نرم افزار ترند یک به شما کمک می کنند تا استراتژی های قیمت گذاری پویا اثبات شده ای را تنظیم کنید که از اهداف شما پشتیبانی کند.