icon
10 تکنیک قیمت گذاری 2023 برای جلب توجه خریدار

10 تکنیک قیمت گذاری 2023 برای جلب توجه خریدار

نوشته شده در : 1 سال،1 ماه پیش / آخرین ویرایش : 1 سال،1 ماه پیش
برچسب: نرم افزار پایش قیمت و قیمت گذاری پویا ترند یک ,

امروزه یافتن استراتژی قیمت گذاری مناسب یک عنصر حیاتی در راه اندازی یک کسب و کار موفق است. یک کسب‌وکار می‌تواند از تکنیک‌های قیمت‌گذاری مختلفی در هنگام فروش محصول یا خدمات خود استفاده کند و قیمت را می‌توان برای به حداکثر رساندن سودآوری برای هر محصول فروخته شده یا به طور کلی از بازار تعیین کرد.

تست رایگان نرم افزار

امروزه یافتن استراتژی قیمت گذاری مناسب یک عنصر حیاتی در راه اندازی یک کسب و کار موفق است. یک کسب‌وکار می‌تواند از تکنیک‌های قیمت‌گذاری مختلفی در هنگام فروش محصول یا خدمات خود استفاده کند و قیمت را می‌توان برای به حداکثر رساندن سودآوری برای هر محصول فروخته شده یا به طور کلی از بازار تعیین کرد. قیمت را می توان برای دفاع از بازار موجود در مقابل شرکت های جدید، افزایش سهم بازار و یا ورود به بازار جدید استفاده کرد. کسب و کارها بسته به نیازها و رفتار مشتریان خود ممکن است از کاهش یا افزایش قیمت ها سود ببرند.
روش های زیادی برای قیمت گذاری یک محصول وجود دارد. بیایید نگاهی به تکنیک هایی بیندازیم که کسب و کارها می توانند از آنها استفاده کنند.

قیمت گذاری طعمه

هنگامی که مشتریان خریدی انجام می دهند، اغلب باید بین محصولاتی با قیمت ها و ویژگی های متفاوت انتخاب کنند. این روش قیمت گذاری به منظور تأثیرگذاری بر مصرف کننده در تصمیم خرید و به حداکثر رساندن فروش یک محصول خاص است. فروشنده حداقل سه محصول را ارائه می دهد. دو تا از محصولات قیمتی مشابه یا مساوی خواهند داشت. دو محصول با قیمت های مشابه باید گران ترین باشند و یکی از این دو نسبت به دیگری جذابیت کمتری داشته باشد. این استراتژی باعث می شود مردم گزینه ها را با قیمت های مشابه مقایسه کنند و در نتیجه فروش جذاب ترین (و گران ترین) انتخاب افزایش یابد.

قیمت بالا به پایین

همانطور که از نام آن پیداست، این استراتژی قیمت گذاری شامل جایگزینی بین قیمت های بالا و پایین است. این یک روش قیمت گذاری است که عمدتاً توسط سازمان هایی استفاده می شود که کالاها یا خدمات آنها معمولاً قیمت بیشتری نسبت به رقبای خود دارند - که ارزش کالا را در ذهن مصرف کننده بالا می‌برند. از طریق تبلیغات، تخفیف ها، قیمت های پایین تری روی اقلام کلیدی ارائه می شود. قیمت‌های تبلیغاتی پایین‌تر برای جذب مشتریان به سمت سازمان طراحی شده‌اند

از دست دادن رهبری بازار

Loss Leader محصولی است که با قیمت پایین (اغلب بدون سود) به منظور تحریک فروش سودآور دیگر یا جذب مشتریان جدید فروخته می شود. ایده این است که به کسب و کار کمک می کند تا سهم بازار خود را به طور کلی گسترش دهد. زمانی که برای اولین بار وارد بازار می شوید، این روش معمول است زیرا مشتریان جدیدی را با خدمات یا محصولی به امید ایجاد یک پایگاه مشتری و تضمین درآمدهای مکرر آینده معرفی می کند.

قیمت گذاری عجیب و غریب

این یک روش قیمت گذاری روانی است. قیمت هایی که به 9، 95، 97، 99 ختم می شوند، گاهی اوقات «قیمت افسون» نامیده می شوند و در این نوع قیمت گذاری، فروشنده قیمتی را تعیین می کند که آخرین ارقام آن اعداد فرد باشد. هدف از این کار این است که به خریدار جایی برای مانور یا چانه زنی ندهد زیرا قیمت آن کمتر به نظر می رسد - محصولی با قیمت 999 ریال بسیار ارزان تر از محصولی با قیمت 1000 ریال به نظر می رسد - و در عین حال تنها 1ریال تفاوت وجود دارد. تئوری پشت این موضوع این است که قیمت های پایین تر مانند این باعث ایجاد تقاضای بیشتر می شود.

قیمت محصول اختیاری

این زمانی است که شرکت ها سعی می کنند پس از شروع خرید، مبلغی را که مشتریان خرج می کنند افزایش دهند. یعنی یک هزینه "اضافی"  اختیاری ایجاد می‌کنند. و قیمت خدمات را افزایش می دهد. به عنوان مثال یک خطوط هوایی برای موارد اضافی اختیاری مانند تضمین یک صندلی در پنجره یا رزرو ردیف صندلی در کنار یکدیگر هزینه دریافت می کنند.

قیمت ممتاز

این روشی است که قیمت یک محصول یا خدمات را به طور مصنوعی بالا نگه می‌دارد تا تنها بر اساس قیمت، دیدگاه‌های مطلوب را در بین خریداران تشویق کند. این امر از تمایل خریداران به این موضوع استفاده می کند که اقلام گران قیمت و لوکس مطلوب تر هستند و کیفیت استثنایی را نشان می دهند - که مصرف کنندگان مایل به پرداخت حق بیمه هستند. اما برای موفقیت، محصول باید قیمت را توجیه کند.

تبعیض قیمت

هدف از تبعیض قیمت، جذب بیشتر مصرف کننده بازار و ایجاد بیشترین درآمد ممکن برای یک محصول است. کالاها یا خدمات یکسان با قیمت های متفاوت از یک ارائه دهنده به بخش های مختلف بازار فروخته می شود. نمونه هایی از اشکال تبعیض قیمت شامل کوپن ها، تخفیف های سنی، تخفیف های شغلی، مشوق های خرده فروشی و قیمت گذاری بر اساس جنسیت است.

رهبری قیمت

رهبری قیمت یک استراتژی قیمت گذاری کم هزینه است. هدف این استراتژی این است که با ارائه کمترین قیمت ممکن برای محصولات یا خدمات خود، تمام رقبای خود را زیر پا بگذارد. انجام این کار به عنوان یک کسب‌وکار کوچک می‌تواند دشوار باشد، زیرا باید به حجم فروش بالایی دست پیدا کنید تا از حاشیه‌های کوچک سود ببرید. رهبری قیمت با موفقیت توسط شرکت های بزرگ به کار گرفته می شود که می توانند هزینه ها را از طریق صرفه جویی در مقیاس کاهش دهند.

قیمت بسته محصول

با استفاده از این روش، فروشندگان چندین محصول را در یک بسته ترکیب می کنند. این تکنیک در حراج هایی استفاده می شود که در آن یک کالای جذاب ممکن است در تعداد زیادی بصورت بسته‌ای فروخته شود. خریداران باید برای کل یک بسته پیشنهاد بدهند. این یک راه خوب برای حرکت آهسته محصولات است و به نوعی شکل دیگری از قیمت گذاری تبلیغاتی است.

قیمت گذاری ارزش

این رویکرد زمانی استفاده می‌شود که عوامل خارجی مانند رکود یا افزایش رقابت شرکت‌ها را مجبور به ارائه محصولات و خدمات با ارزش برای حفظ فروش خود می‌کند. ارزش وعده های غذایی در مک دونالد - و دیگر رستوران های فست فود. قیمت‌گذاری ارزشی به این معناست که شما ارزش زیادی برای پول دریافت می‌کنید، یعنی قیمتی که می‌پردازید باعث می‌شود احساس کنید که در حال معامله خوبی هستید.